Tři důvody, proč na vaši e-mailovou prosbu o finanční podporu nepřišly žádné reakce
Poslali jste e-mail, v němž jste představili společnost, uvedli poslední úspěchy a požádali adresáta o finanční podporu. Čekáte, kolik peněz dorazí. Nepříjemně vás překvapí, když zjistíte, že skoro nic. Víte, v čem jste udělali chybu?
Chyb můžete udělat mnoho. Uvádím několik typických, které jsem sám dělal a zažil jsem je. Uvádí je také odborníci a zkušení fundraiseři. Zkuste se tedy vyvarovat následujících situací.
Kdo tam?
Snad každý, kdo se někdy pokoušel získat pro organizaci (finanční) dar, ze zkušeností ví, že v procesu žádání jde o dárce. Prosba o dar je vyústěním vztahu mezi dárcem a organizací. Pokud žádný vztah neexistuje nebo své dárce dokonce ani pořádně neznáte, pak nelze očekávat, že bude vaše prosba úspěšná. Poznejte své (potenciální) dárce, komunikujte s nimi.
NGOismus
Nepište o sobě. Je to těžké, ale je to jedna z hlavních příčin neúspěchu. Pište o tom, co zajímá nebo může zajímat potenciálního dárce. Informace o tom, že jste a co jste udělali, není marketingová kampaň.
Call2action
Výzva k akci bývá důležitou součástí zprávy. Pokud chybí jasné sdělení, co má čtenář udělat, pak jde celé sdělení vniveč – nikdo nebude vymýšlet, co se po něm chce. A co bývá typickými výzvami? Přihlaste si náš newsletter, klikněte a čtěte, pošlete příspěvek, přijďte na naši akci. Řekněte čtenáři, co má udělat. Ale jen jednu věc.
Ty jo, a já jsem si říkal, čím to je.. 🙁
Pingback: Acta non verba znamená „jednat, nikoliv jen mluvit“, říká ředitel společnosti | Deník neziskovky